FEBRUÁR

Önmegfigyelés

Az önmagunk művelésére tett erőfeszítések, amelyek figyelmen kívül hagyják a fizikai testünk, személyiségünk és esszenciánk közötti különbséget, csak fokozzák ezek egyensúlyhiányát. Az igazi változást – megfelelő alapokon történő változást – csak úgy lehet elérni, ha ezt a három mechanizmust összhangba hozzuk. Meg kell tehát tanulnunk egyszerre dolgozni rajtuk, ami azt jelenti, hogy mindegyiket a lehető legközelebbről kell megismerni; meg kell tanulnunk megfigyelni önmagunkat.

Három testünk valós idejű megfigyelése azért lehetséges, mert mindegyik bizonyos funkciókon keresztül fejezi ki magát, amelyek különböző mértékben folyamatosan aktívak. A fizikai test mozdulatokon és érzékeken keresztül fejezi ki magát; a személyiség gondolatokon keresztül; az esszencia pedig az érzelmeken keresztül. Tehát azzal, hogy megtanuljuk megfigyelni testtartásunkat, gondolkodási mintáinkat és érzelmeinket, megalapozzuk három testünk megfigyelését. Valójában e funkciók és a hozzájuk tartozó testek közötti kapcsolat bonyolultabb, mivel gyakran átfedik egymást, de ez az általánosítás elegendő az önmegfigyelés megkezdéséhez.

Meg kell tanulnunk megfigyelni, hogyan váltódnak ki egy adott pillanatban valamilyen belső vagy külső inger hatására ezek a funkciók. Ennek során látni fogjuk, hogyan hatnak egymásra, hogyan versenyeznek egymással, és hogyan befolyásolják észlelésünket. És ahogyan a gazdálkodásban újak többnyire gyomokból és bozótokból álló földterülettel kezdenek, úgy mi is számíthatunk arra, hogy nagyrészt haszontalan és nem hatékony működést figyelhetünk meg. Mozdulataink tele vannak fölösleges feszültséggel; gondolataink asszociatív módon és ellenőrizhetetlenül száguldanak; érzéseink radikálisan ingadoznak minden nyilvánvaló ok vagy külső ingerekkel való kapcsolat nélkül. Ez a mi termőföldünk, egy földdarab, amelyet először meg kell tisztítani, mielőtt hasznos termést hozna.

Funkcióink annyira hozzászoktak ahhoz, hogy minden tudatosság nélkül nyilvánuljanak meg, hogy eleinte csak az önmegfigyelés rövid pillanataival tudunk megbirkózni, azt is csak nagy erőfeszítéssel. Ez nem kedvetleníthet el bennünket. Minden értékesnek megvan az ára. A többi gyakorlóval való együttműködés segít leküzdeni ezt a nehézséget. Ahogy a csoport összesíti megfigyeléseit, nyilvánvalóvá válnak olyan dolgok, amelyeket korábban nem láthattunk. Mások megfigyelései irányt adnak saját önmegfigyelésünknek. Minél jobban tudjuk, mit kell keresnünk, annál jobban megtanulunk megfigyelni.

Az önmegfigyelés egyik hasznos eszköze a STOP gyakorlat. Néhány egymást követő napon, véletlenszerű időpontokban STOP parancsokat kapunk, amelyek célja, hogy rajtakapjuk magunkat, ahogy elmerülünk a mindennapi tevékenységeinkben, és emlékeztessen bennünket, hogy figyeljünk magunkra. Milyen a testtartásom? Mire gondolok most? Milyen impulzusok és érzések hajtanak engem?

Ahogy javul az önmegfigyelési képességünk, ijesztőnek tűnhet az az elképzelés, hogy minden haszontalan mozdulatot, gondolatot és érzelmet kijavítsunk vagy kiküszöböljünk. Szerencsére a tapasztalat birtokában ezt többnyire szükségtelennek fogjuk találni. Az önmegfigyelés maga lesz a keresett változás. Ahogy a tűzifa égetése hőt termel, megtanuljuk funkcióinkat tűzifaként használni az önmegfigyeléshez. Azzal, hogy folyamatosan szemmel tartjuk fizikai testünket, személyiségünket és esszenciánkat, akaratlanul is új testet szülünk. A pártatlan önmegfigyelés nem érzékelés, gondolkodás vagy érzés. Ez egy teljesen új funkció megnyilvánulása, amely képes irányítani a másik hármat. Ez a tanítás ezt az új testet Mesternek nevezi.

ÜDVÖZLÜNK A BEPERIODBAN

Egy iskola önmagunk tanulmányozására az ősi tanítások pszichológiai szempontból történő megközelítésével:

TANÍTÁSUNK

A Régi Új Módszer elnevezésű strukturált tanítást követjük. Párhuzamot vonunk a gazdálkodás és az emberi lény művelése között. Ahogy a gazdálkodónak minden hónapban, földjének más és más aspektusával kell foglalkoznia, úgy a tagok is pszichológiájuk különböző aspektusaival foglalkoznak. Ez egységes struktúrát kínál minden tanítvány számára, miközben elegendő rugalmasságot biztosít, hogy mindenki a sajátos kihívásaira és igényeire összpontosíthasson.

TANÍTÁSUNK

A régi új módszer

Feltűnően kevés, de rendkívül sokszínű demográfiai összetételű ember teszi fel magának a kérdést: „Ki vagyok én?”, „Hol vagyok?” és „Miért vagyok itt?” Lehet egy tinédzser, aki retteg jövőjének félelmetes kihívásaitól, vagy valaki az előrehaladott éveiben, múltjának túlzott aggodalmain merengve. Lehetnek olyanok, akik szegénységben élnek, és kíváncsian néznek fel nyomorúságukból, vagy gazdagok, akik kiváltságos helyzetükből az üresség érzésével néznek le. A külső valóságuk különbözőségei ellenére mindegyikük elveszettnek érzi magát belső valóságuk labirintusában, amelyben a hagyományos bölcsesség vagy a korábbi erőfeszítéseik nem tették lehetővé számukra az eligazodást.

Ettől az elhagyatottságtól vezérelve, ugyanabba a helyiségbe lépnek be különböző ajtókon keresztül, hogy a legszorosabb barátságot kössék más keresőkkel, akik megtalálják ezt a tanítást.

Feltételezésünk az, hogy az emberi lények meg tudják élni a válaszokat ezekre a kérdésekre, de ez a képesség általában nem valósul meg. A természet csak egy bizonyos pontig fejleszt minket, majd befejezetlenül hagy, ahogyan a búzát is terem, de kenyeret nem, tejet, de vajat nem, szőlőt, de bort nem. És ahogy a természet eredményei finomíthatók a mezőgazdálkodás révén, úgy mi is tökéletesedhetünk annak megértésével, hogyan nyilvánulnak meg a természet törvényei a saját pszichológiánkban.

ONLINE WORKSHOPOK, CSOPORTOK ÉS FÓRUMOK

A tagok minden héten kapnak egy olyan feladatot, amelynek célja, hogy saját magukban világítsanak rá bizonyos szempontokra. Megosztják észrevételeiket és kérdéseiket akár az egész közösséggel, akár privátban más tagokkal. A közösségek nyelvekre oszlanak, és napi szinten tartják a kapcsolatot egy csoportmunka-alkalmazáson keresztül.

ONLINE WORKSHOPOK, CSOPORTOK ÉS FÓRUMOK

A tagok minden héten kapnak egy olyan feladatot, amelynek célja, hogy saját magukban világítsanak rá bizonyos szempontokra. Megosztják észrevételeiket és kérdéseiket akár az egész közösséggel, akár privátban más tagokkal. A közösségek nyelvekre oszlanak, és napi szinten tartják a kapcsolatot egy csoportmunka-alkalmazáson keresztül.

100 €/hó

NEMZETKÖZI TALÁLKOZÓK

Rendszeresen tartunk fizikai összejöveteleket, általában a tanításunk szempontjából releváns helyszíneken. A tagok első kézből szereznek tapasztalatot a letűnt iskolák maradványairól, és jobban megismerik egymást. A hosszabb összejöveteleken színdarabokat is előadunk.

Szerző: - vim -

Vezsenyi Ildikó Margit a nevem. 1956.05.13.-án születtem, Békés megyében, Bélmegyeren. " A bélmegyeri meleg vizű ártézi kút története, az én történetem." A bélmegyeriek tudják, hogy a föld alatt termálvizük van. Bőséges és meleg. Még születésem előtt, fúrással, ahogy az lenni szokott, felhozták és az iskola előtt folyamatosan ömlött a kútból erős sugárral. Később, pár évtizede, egy csövet erősítettek rá, hogy elvezessék a vizét. Ez úgy sikerült, hogy jórészt elfojtották vele a vízsugarat. A kút ereje megcsappant, majd elapadt. Így apadt el az én kedvem, bátorságom is az íráshoz annak idején, gyermekkoromban. Hosszú kitérő után, mert bizony történt egy s más, ott folytatom az írást ahol abba hagytam, őszülő fejjel. Ki tudja, talán életre kel még az a kút, s lesz még bőségesen folyó, meleg vizük a bélmegyerieknek. Persze, ahhoz történnie kell valaminek!

Hozzászólás