Ha megkérdeznéd –


avagy, Ariadné fonala (2020. október 14. 10:48 – 2014. november 22. 0:27)

Ha megkérdeznéd, mit csinálok éppen, azt válaszolnám,

már napok óta – tegnap volt egy hete – nem küldök kérésére a verseimből

Tanár úrnak, a Nyugat Pluszba szánt darabokat.

Azt mondta, ne legyenek benne erős – én azt mondom – botrányos sorok.

Igen ezt teszem kerek egy hete;

Hallgatok.

*

Gyászolom az elveszett bizalmat és a szerelmet.
Amíg úgy éreztem, minden vagy nekem,
kiszolgáltattam magam neked.
Csakhogy, kiengeszteljelek sanyarú sorsodért, hogy rajtam vezethesd le
keserűségedet, hogy enyhítsem éktelen haragod. Hogy, miután megölted legfőbb ellenségedet, kitalálj a labirintusból a fonalam segítségével.
De előbb, le kell győznöd, meg kell, hogy öld a Minotauruszt.

Megj.: Ariadné nőalakja, az én mitológiai megfelelőm.  Szerelmeim, szerelmemért, „jóért rosszal” fizettek, ők  a segítségemmel a labirintusból kijutott férfiak.

Csak Dionüszosz volt hozzám kegyes.

Euripidész hatására Ariadnét már az ókorban elhagyott szerelmes lányként ábrázolták. (Wikipédia)

Legutóbb, novemberben lesz 6 éve, hogy Ariadnéként valami hasonlót tettem.
ismét beteljesítettem sorsomat, immáron többedszer.

Csóka László: Ariadné fonala | Museum

Pinterest





Csóka László: Ariadné fonala | Museum

Szerző: - vim -

Vezsenyi Ildikó Margit a nevem. 1956.05.13.-án születtem, Békés megyében, Bélmegyeren. " A bélmegyeri meleg vizű ártézi kút története, az én történetem." A bélmegyeriek tudják, hogy a föld alatt termálvizük van. Bőséges és meleg. Még születésem előtt, fúrással, ahogy az lenni szokott, felhozták és az iskola előtt folyamatosan ömlött a kútból erős sugárral. Később, pár évtizede, egy csövet erősítettek rá, hogy elvezessék a vizét. Ez úgy sikerült, hogy jórészt elfojtották vele a vízsugarat. A kút ereje megcsappant, majd elapadt. Így apadt el az én kedvem, bátorságom is az íráshoz annak idején, gyermekkoromban. Hosszú kitérő után, mert bizony történt egy s más, ott folytatom az írást ahol abba hagytam, őszülő fejjel. Ki tudja, talán életre kel még az a kút, s lesz még bőségesen folyó, meleg vizük a bélmegyerieknek. Persze, ahhoz történnie kell valaminek!

Hozzászólás